Bereik in 1 dag met deze online training waar je normaal maanden over doet!

Hey,

Welkom bij de Joost Baelemans Coaching

| Mastercoach | Personal trainer | Spreker & levensgenieter |

Ik weet als geen ander dat je mentale en fysieke gezondheid bij elkaar horen.

Dat je daarom aan beide zult moeten werken om succesvol te zijn in je privé-leven

Alleen als je beide factoren goed neerzet, kun jij op weg zijn naar meer succes met meer rust en meer energie!

Mijn persoonlijke verhaal in een notendop

Een aantal jaren geleden zag mijn leven als ondernemer en persoon er als volgt uit:


  • Geen sociaal leven (meer dan 100 uur per week werken);


  • Slaaf van mijn eigen agenda alleen geen vakanties etc. in de agenda;


  • Te weinig inkomen, elke keer een stukje maand overhouden als het geld op was;


  • Dagen maken van wel 16 uur (soms zelfs meer);


  • Oververmoeidheid, op het randje van een Burnout (of er eigenlijk overheen);


  • Geen "leef-je-mooiste-leven" leven


  • Geen idee waar ik heen wilde gaan met mijn leven;


  • Een enorme emotionele rollercoaster;


  • Flinke gewichtstoename ( +20kg als personal trainer);

Time for a change... And fast!!

Dit kon zo beslist niet langer, dus ben ik cursussen gaan volgen, heb ik contact gezocht met succesvolle ondernemers en coaches. Daarna ben ik mijn hele levensplan gaan bekijken en gaan omgooien. Ik wilde namelijk die vrijheid hebben waar je als persoon voor gaat.

En dan bedoel ik niet de vrijheid die je hebt om al het werk aan te MOETEN nemen omdat je anders de vrijheid hebt van geen pensioen, geen geld voor leuke dingen en geen vrije dagen.

Nee ik praat over de vrijheid om je mooiste leven te gaan leven. Om te doen wat je echt leuk vindt. De vrijheid om goed te slapen omdat je weet dat alles goed is geregeld.

Binnen een jaar was mijn omzet verdubbeld, was er genoeg inkomen om 3 tot 4 keer per jaar goed op vakantie te gaan, mijn sociale leven weer op te pakken en zelfs uit te breiden.

Direct starten met de gratis online training

Wat anderen zeggen

Image

Annalies

Teamleider zorg instelling

Joost is een vakman die met enorme passie voor de mens gaat.

Geen halve bak, het moet goed zijn.

Joost is constant bezig met vernieuwen / nog beter en volgt dan ook allerlei scholingen, masterclasses om het beste te kunnen blijven leveren.

Daarnaast is het ook nog eens gewoon een sympathieke kerel.

Image

Stef

Auteur

Joost werkt keihard, niet zozeer voor zichzelf, maar zeker voor zijn klanten. Hij heeft een arsenaal aan mogelijkheden om iemand weer goed in zijn vel te laten voelen. Zijn enthousiasme positiviteit werken aanstekelijk! Topvent!

Image

Desire

BGN gewichtsconsulent

Heb Joost leren kennen via de BGN, een gedreven, fanatieke en ondernemende coach die kan kijken naar alle facetten van de mens!

Image

Marcel

Eigenaar UNLP

Joost is enkele jaren geleden bij ons opleidingsinstituut UNLP gestart met zijn opleidingen. Vol enthousiaste en passie heeft Joost zich ontwikkeld tot een authentieke coach en trainer. Wanneer je aan de slag wilt met een transformationeel proces in je organisatie of voor jezelf, bij Joost ben je in goede handen!

Image

Rik

TRX Nederland

I've worked with Joost on various occassions in different settings. From contact person, to client and to consultant, on all area's a person with lots of expertise and knowhow. But most important, a connection who is one of the most friendly persons ever to work with.

Image

Sascha

Trans Atlantic Fitness

Working with Joost has always been a positive experience. The fitness industry could need more individuals just like, professional and dedicated! Joost is continuously pushing for ongoing education (not just teaching as a master trainer) and professional progress on all levels. Always a pleasure to work with Joost!

In 1 dag een MEGA boost geven aan je persoonlijke leven

Extra tips voor jou en jouw gezondheid

blog image

Meeste gemaakte ondernemers fouten: deel 4

September 01, 20224 min read

Meeste gemaakte ondernemers fouten: Slechte klantenservice hebben

In de tijd van internet, social media en alle recensies die overal achter gelaten kunnen worden is het van essentieel belang dat je zorgt voor een goede klantenservice. Dat betekend dat je jouw klanten te woord staat en dat je kijkt naar het oplossen van hun problemen. Heb je een webshop en een artikel is tijdelijk niet leverbaar, stuur je klant dan bijvoorbeeld elke week een herinnering van de te verwachten levertijd. Staat er op je website een andere levertijd vermeld? Geef dan iets gratis weg voor het ongemak.

Accepteer dat je niet altijd alles 100% goed kunt doen. Sommige klanten zullen het niet eens zijn met wat ze hebben gekregen. Dit kan zijn doordat de verwachting van het bestelde product groter was dan van het uiteindelijk ontvangen product, dat jij niet hebt geleverd wat je hebt beloofd of dat ze nu eenmaal graag klagen.

Zo nam ik een aantal jaar geleden deel aan een gratis workshop waarin vooraf was aangekondigd welke onderwerpen besproken zouden gaan worden. Helaas liep de workshop uit en kwam een voor veel mensen belangrijk onderwerp niet aanbod. Iemand uit het publiek meldde dit tijdens aan afsluitende vragenronde en de presentator op het podium werd boos op de vraagsteller. De argumenten waren, dat deze cursus gratis is, dat haar eten en drinken toch betaald werden en dat ze maar genoegen moest nemen met wat ze kreeg.

In dit geval had de klant (ondanks dat het gratis was) toch gelijk. Niets is namelijk gratis, als je een hele dag naar een cursus gaat, kan je geen inkomsten binnen halen en je werk blijf liggen.

Een week later kregen we als deelnemers een mail waarin het beloofde stuk toch nog heel kort werd uitgelegd maar in de mail stond ook dat er nooit meer een gratis workshop zou worden geven omdat daar vooral ondankbare mensen op af kwamen die het onderste uit de kan wilden hebben.

Dan ga je naar mijn idee niet goed om met je klantenservicesysteem. Je maakt de klant die de vraag stelde boos en misschien zelfs wel belachelijk tijdens de workshop voor een volle zaal, je houding maakt meer mensen in het publiek boos en bijna niemand nam dan ook iets af na deze workshop (waar de workshop natuurlijk voor bedoeld was).

Ze had ook kunnen zeggen dat de klacht terecht was en dat ze een video zou maken en die nog voor het einde van de week bij alle deelnemers in de mailbox zou stoppen.

Probleem solved en je scoort dan enorme pluspunten.

Ga dus na of dat de klacht terecht is, plaats je eens in de schoenen van de klant en probeer tot een oplossing te komen.

Echter laat je nooit beschuldigen van dingen die niet waar zijn. Deze klanten kun je maar beter ontslaan als klant. Bij deze klanten is het eerlijk zaken doen niet mogelijk, zul je waarschijnlijk toch een negatieve recensie krijgen en als je toegeeft aan dit probleem van de klant, wat wordt dan de volgende en de volgende en… Ik heb ooit een dergelijke klant gehad en snel al haar geld terug gegeven en gezegd dat ze nooit meer klant mag worden.

Blijf altijd open naar en eerlijk aan jezelf, je klanten en je bedrijf.

Ga ook eens kijken welke review mensen plaatsen over jouw bedrijf via bijvoorbeeld Google, Facebook of pagina’s als Trustpilot.

Ga eventueel met mensen online het gesprek aan, herken en erken hun problemen en kijk of je samen tot een oplossing kan komen.

Ben je ook bewust van recensies die door concurrenten worden geplaatst. Ik heb recensies (die ik helaas niet kan verwijderen) geplaatst door mensen die ik absoluut niet ken, die ik nog nooit van mijn leven heb gezien maar toch een 1-ster beoordeling hebben gegeven.

Je reactietijd op berichten bij Facebook worden gebruikt door klanten om na te gaan hoe betrouwbaar je bent. Iemand die snel reageert wordt vaak sneller gezien als betrouwbaar. Doe je hier je voordeel mee. Installeer eventueel een autoresponder dat het bericht goed is aangekomen en dat je binnen een bepaalde tijd zult reageren en doe dat dan ook.

Daarom is het van belang dat je eens goed gaat kijken naar je eigen bedrijf.

Wat is jouw grootste bottleneck als het gaat om je klantenservice?

Waar loop je nog op vast?

Wat ga je naar aanleiding van dit artikel aanpassen?

Heb je dit gevraagd aan je huidige (en oude) klanten?

Speciaal voor de mensen die reageren heb ik een extra cadeau waarmee je nog sneller je klantenservice kan optimaliseren.

Wil je aan de slag met alle 10 ondernemersfouten? Meld je dan aan voor de GRATIS online training waarbij we samen aan de slag gaan met deze bijna fatale fouten.

Dat kan je doen via deze link

Succes!

-Joost


Back to Blog

Wat anderen zeggen

Workshop Interpolis

Anouk

Sandra

Maartje

In 1 dag een MEGA boost geven aan je persoonlijke leven

Vrijheid, gezondheid en passie voor jezelf en jouw bedrijf.


Dat is waar ik voor sta!